Fri fragt ved ordrer over 449 DKK
Puha
dette indlæg har været et af de allersværeste for mig skrive. Til
dels fordi jeg her kommer tæt på, men bestemt også fordi jeg har
sådan en underlig ”jeg vil gerne skrive det perfekte
indlæg”-trang.
Så på et eller andet niveau frygter
jeg glemme noget, hvilket har gjort det rigtig svært for mig i det
hele taget komme i gang med dette indlæg.
Så derfor har
jeg vedtaget at dette blogindlæg muligvis opdateres løbende.
Derfor
hvis nu jeg skulle have glemt noget vigtigt, som fx hvilke
udfordringer diagnoser kan give, må I endelig kontakte mig så jeg
kan få det vigtige tilføjet.
Nå det skal egentlig
handle om diagnoser som fx ADHD og autisme spektrum forstyrrelser og
lignende, samt hvad det kan betyde af udfordringer for børnene, ja
og så er jeg da fræk nok til foreslå nogle af produkterne på
shoppen her som mulig løsning på udfordringen. Nogle er testet på
eget barn, nogle testet på flere.
Så må jeg vel hellere
komme til sagen.
Med min egen søn har jeg selv vidst at
han havde ADHD siden omkring han startede i børnehave, men der gik
nogle år derefter inden han rent faktisk fik diagnosen, i øvrigt
sammen med nogle andre diagnoser.
Men hvis jeg starter med
hvad der har besværet ham allerede inden han fik sin diagnose, ja så
en af de tidligste udfordringer har været hans lave/manglende evne
til fastholde fokus på én ting. Der har det vist sig at dette
balancebræt her hjælper ham rigtig meget med det. Ja faktisk var
det ham selv der opdagede dette under corona-nedlukningerne i foråret
2020. Ja
han bruger selv udtryk som ”brættet fjerner min urolige energi”
og ”brættet sørger for der kommer både flere lyskryds og mindre
trafik inde i min hjerne”
En anden ting, der har generet mit eget barn meget er at han var meget længe om lære pincet-grebet, nu her hvor han er 11, er det faktisk heller ikke altid på plads, men der har vi erfaret at disse farvekridt er en rigtig god hjælp for ham.
Drengens motormund generer vist stort set ikke ham selv, men mig driller den med jævne mellemrum, især lige omkring drengens sengetid, men igen så hjælper det faktisk rigtig meget med bare 10 minutter på balancebrættet her og det selv hvis det er lige efter skolen brættet bruges.
Hvis han ikke har energi nok til bruge balancebrættet, men dog stadig har overskud af urolig energi der skal have hjælp til komme ud, ja så plejer han bruge dette sammen med disse. For mig virker det som om hans autistiske tendenser også finder tryghed her.